Tuesday, 20 December 2011

Info | Asal Usul Mencarut Dengan Perkataan "BABI"

wow. topik ni lain macam je kan. tapi yang ni aku cuma nak share dengan orang ramai je ape yang aku dapat lepas meninjau atau menceroboh tempat tempat tertentu. Topiknya seperti yang tertera di atas ok.

Zaman sekarang ni macam macam perkataan pelik kita dengar bila seseorang tu marah atau bengang. Contoh yang aku nak cakap ni adalah perkataan "BABI". Mengikut Islam babi ni adalah seekor binatang yang diharamkan oleh Allah untuk memakannya kecuali darurat yang tertentu. Tapi ramai yang suka sangat nak cakap nama binatang ni kan. Special nye la babi ni kan. ahha. Jom kita tengok cerita selanjutnya di bawah ok.



**hehe. macam mana? korg rasa betol ke cerita kat atas tu? betol ke tak ke aku pon tak tau la. cuma nak share je ok :)

2 comments:

Sii syaza said...
This comment has been removed by the author.
Cik Eiyza Comelotea said...

Haha , rasa lawak gak cerita tu . eiyza ada cousin ney , dya selalu cakap ngan abg dya or adk dya ' eh , mak pesan , dya suh ko makan babi' . haha ! dya suka cakap 'eh , bek ko makan babilah ' haha !